.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پيش‌بيني افزايش تدريجي قيمت‌ها

آنگونه که وزارت مسکن و شهرسازي اعلام کرده است، قيمت مسکن در بهارسال 1388در مقايسه با بهار يک سال پيش 30 درصد افت کرده، اما اين کاهش در مقايسه با افزايش قيمت سال‌هاي 1385 و 1386 بسيار ناچيز است.

به نوشته «اعتماد ملي»، وزارت مسکن وشهرسازي در گزارشي اعلام کرد: روند نزولي قيمت مسکن در کشور ادامه دارد و قيمت مسکن در بهار 1388 نسبت به ابتداي تابستان سال1387 بيش از 30 درصد کاهش نشان مي‌دهد.

اين گزارش مي‌افزايد: به دنبال رشد قيمت‌هاي بازار مسکن در سال‌هاي 1385 و 1386 در تهران و ساير مناطق شهري کشور قيمت مسکن در بهار سال 1387 بعد از اندکي افزايش در ماه‌هاي پاياني فصل به سمت ثبات حرکت کرد. براساس اطلاعات ثبت شده در فصل تابستان سال 1387 قيمت مسکن نسبت به فصل بهار همان سال حدود يک درصد کاهش داشت اما قيمت‌هاي پيشنهادي کاهش بيشتري را نشان مي‌داد. کاهش قيمت‌ها و معاملات مسکن در فصل پاييز و زمستان سال 1387 نيز ادامه پيدا کرد به طوري که در شهر تهران براساس اطلاعات معاملات انجام شده اين ميزان در پاييز 1387 نسبت به تابستان همان سال 9 درصد کاهش داشته است.

براساس اين گزارش مطالعات ميداني به‌عمل‌آمده، نشان مي‌دهد که قيمت مسکن در فصل زمستان سال گذشته همچنان با کاهش قيمت مواجه بوده به‌طوري که در فصل زمستان نسبت به تابستان قيمت مسکن در شهر تهران 20 درصد کاهش يافت. البته طي اين مدت در برخي مناطق شهر تهران کاهش قيمت از مرز 30 درصد نيز گذشت. مطالعات ميداني انجام شده در استان‌هاي مختلف نيز نشان مي‌دهد کاهش قيمت در زمستان 1387 بين 20 تا 30 درصد بوده است. وزارت مسکن و شهرسازي در اين گزارش با تاکيد بر اينکه روند نزولي قيمت مسکن همچنان ادامه خواهد داشت، آورده است: در دو ماه ابتداي سال 1388 قيمت‌هاي پيشنهادي در مقايسه با سه فصل قبل از خود 30 درصد کاهش يافته است.

دليل افت قيمت‌ها
احمد يگانه، کارشناس بازار مسکن در واکنش به گزارش وزارت مسکن و شهرسازي گفت: قيمت‌ها ظرف يک سال گذشته روندي روبه کاهش داشت اما اين تغيير به گونه‌اي نيست که جهش قيمت‌هاي سال 1385 و1386 را جبران کند. وي افزود: به نظر مي‌رسد اتخاذ سياست‌هاي انقباضي توسط بانک مرکزي، تاثير زيادي روي کاهش قيمت‌ها گذاشته است اما آنچه مسلم به نظر مي‌رسد اين است که اين سياست‌ها نمي‌تواند تداوم داشته باشد به اين دليل که افراد زيادي در صنايع مربوط به ساختمان فعاليت مي‌کنند و دولت نمي‌تواند آنها را ناديده بگيرد.

يگانه گفت: بازار درانتظار بهانه است و ممکن است اين بهانه با تزريق اندک نقدينگي يا اتخاذ سياست خاصي از سوي دولت، دوباره با افزايش مواجه شود چرا که تداوم رکود در بازار مسکن امکان پذير نيست.

اين کارشناس بازار مسکن با اعلام اينكه بازار در روزهاي گذشته با تکان‌هاي کوچکي مواجه شده است، گفت: شواهد نشان مي‌دهد که تقاضا افزايش يافته وجست وجوي مسکن تشديد شده است.
وي افزود: با توجه به رسيدن قيمت‌ها به کف بازار، بهترين شرايط براي خريد به وجود آمده وبه همين دليل، مردم ظرف چند هفته گذشته روند قيمت‌ها را دنبال کرده‌اند.

احمد يگانه با اشاره به اينكه رئيس‌جمهور آينده ناگزير است که سياست‌هاي خاصي براي تعادل بازار مسکن تدوين کند، گفت: رئيس دولت دهم با دشواري‌هاي زيادي در زمينه مسکن مواجه است به اين دليل که پيش‌بيني مي‌شود تقاضاي مسکن در سال‌هاي آينده به بيشترين حد سه دهه گذشته برسد.

وي در پيش‌بيني شرايط آينده بازار مسکن گفت: امکان تداوم رکود وجود ندارد و دولت براي کاهش آثارمنفي رکود بازار مسکن، ناچاراست سياست‌هاي تازه‌اي اتخاذ کند که دراين صورت بازار از رکود خارج مي‌شود.
يگانه افزود: آنگونه که بازار در سال‌هاي گذشته دچار افزايش شديد قيمت شد، احتمال افزايش چند برابري قيمت‌ها وجود ندارد اما به نظر مي‌رسد با توجه به نياز بازار و محاسبه ارزش ذاتي مسکن، قيمت‌ها به صورت ملايم، افزايش پيدا کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.04 seconds.